Breinstein college: Waarom aandacht vragen NIET werkt en de aandacht wekken WEL.
Hoe wekte jij vroeger de aandacht van je ouders? En hoe reageerden zij daar dan op? Ook voor Learning and Development zijn dit relevante vragen. Want, … hoe wek je de aandacht van iemand die je iets wilt leren.
Het wekken van de aandacht is de eerste stap in het bereiken van leerrendement.
Het antwoord is voor een groot deel te vinden in de activatie van breincapaciteit. Hierdoor kun je in je organisatie meer uit het talent en potentieel van je mensen halen.
Iedereen leert op zijn eigen manier
Iedereen leert op zijn eigen manier, maar we zijn ook allemaal mensen. We hebben allemaal een brein dat miljoenen jaren evolutie achter de rug heeft en reageert op generieke impulsen. Deze impulsen kun je beïnvloeden door de wijze waarop je trainingen, opleidingen en andere leerinterventies ontwerpt en inzet. Je neemt hierbij de puur menselijke eigenschappen in combinatie met een effectieve strategie van talentontwikkeling als uitgangspunt. Kortom, hoe zet je mensen AAN om te ontwikkelen? Hoe houdt je ze geboeid om te leren? Wat zorgt ervoor dat je meer rendement haalt uit talentontwikkeling?
Doe je dit gericht op verschillende breingebieden, dan neemt het leerrendement in je organisatie met sprongen toe. Dit vergt wel een goed stappenplan en heldere filosofie.
Download hier onze inspirerende kijk op veranderen en talenten ontwikkelen>>>
Vlog serie: De geheime kamers van Breinstein
In deze vlog leg ik uit waarom aandacht vragen niet werkt en de aandacht wekken wel.ga ik jouw ook uitleggen hoe je dat kunt doen, zodat jij ook anderen kunt helpen meer leerrendement te genereren.
Tiendelige vlog serie over hoe je meer brein-capaciteit bij talenten in je organisatie en ook bij jezelf als talent kunt activeren, om met minder moeite, meer meters te maken in ontwikkeling.
DOE MEE en ontdek jouw geheime breinkamers!
Fijne week, Thomas!
“The Messenger”